Saturday 16 April 2011

Macam-macam Masalah....

Aku tak sangka tadi macam2 dugaan yang aku lihat n tempuhi... Aku rasa cukup sudah aku lalui sepanjang 4 tahun bercinta dengan lelaki yang tiada pendirian. Melihat pasangan yang baru menjadi lalui satu lagi ujian yang mudah (menjadi rumit), ku bersyukur sekurang2nya that person is willing to listen to go home.... Aku dah risau kalau2 dia mengganas and hilang fokus....



Susah gak ada yang melayan perasaan dan bertepuk sebelah tangan tanpa menghiraukan perasaan orang lain. Sekiranya dia sayang dan redha, akan dia dengar setiap pertuturan dan hormat akan permintaan pasangan dia... dan lepaskan orang yang disayanginya....

"If you love a person hard enough, then let him/her go.... If he/she tends to come back, then that person is for you"..... aku ingat sehingga sekarang aper yang ex aku dulu pesan.... itu salah satu cara utk redha pada keadaan sebegitu... tapi.... buat cara memaksa ni, tiada faedah nye... Aku pun tak faham akan maksud idea gila dia tu....



Apa2 pun yang terjadi.... jangan takut untuk confront diri sendiri dahulu.... jangan rasa bersalah sekiranya hendak meminta bantuan dan nasihat sebelum membuat keputusan.... Itu lah gunanya kawan2 dan keluarga mengeliling diri orang yang facing masalah tu.... Biar apa pun keputusan yang dibuat, walaupun aku tak gemar dgn keputusan itu, aku akan berikan sokongan yang kau perlukan supaya tabah melalui time2 kesukaran itu.... Biarlah keputusan tu termaktub pada apa yang kau rasa "it's the right thing to do" and kau happy dgn keputusan yang kau ambil.....bukan sebaliknya.....

No comments:

Post a Comment