Tuesday, 23 October 2012

Funny questions to the emotion.....

I have this weird, unexplainable emotion going on.... The fancy feeling, the buzz from the incoming texts, the scent which lingers in the car, the feed-backs that I've been getting, flirting across the room when you think that no one had noticed... Owh... this is too familiar to me..... And too DANGEROUS....

I remembered clearly the last time I came into this scene. It ended up in the mess.... I had no choice but to retreat. I seriously thought that I would get away and get myself start over with a clean-slate. But no.... There are no words to describe the situation here.

Today, the trip to work was fun... get to meet a lot of familiar faces, bumped into colleagues and ex-colleagues, meetings and research-outing. But most importantly, I was able to see someone who showed he actually cares (or it is?! If it is not, opss, my bad!!!). I might be a little bit out-of-my-head here but I truly hope I was not-transparent with how I should be feeling. Or else, I'm really in deep shit for ruining someone's head....

It is nice to be having someone to give a little bit of affection once in a while, however I'd always need to plant my feet in the ground. At least to remind myself not to get hurt. Would it be nice to know if that person is feeling the same way too?

Monday, 15 October 2012

Give me a sign.... Give me anything....

"Sometimes we feel that we know where we stand in life... But the truth is we are clueless for most parts... Whenever we've made statements regardless the outcome, people around us have no idea how much we are struggling... For me... I am confused and all I really need right now is for someone to throw me buoy so I can float....Help!!!!"~1:00am, 15th Oct 2012, Noreen Faw-Faw, Facebook.

It seems so easy with words, sentences like those come flying out of my mouth. It is like falling into a pit. You can never know how deep you've fall.

Hey guys... It has been a while for me posting up my thoughts. I know this is not healthy and it is not advisable to publish your whole life to the world, however I do love expending my thoughts out to the universe.

Currently, I am serving under a new direction of another team. I am so grateful for having myself out from the previous dept. At first, I have no idea how to play this game.... and so, my superior took me under her wings and showed me the tricks. I'm so blessed.... I wouldn't ask for a better boss.... She is awesome....

Now it has been five odd months reporting to her and it has been great.... Oh yeah, forgot to tell you about another great character, an additional to our team.... She was absorbed to our company a couple for month after I joined-in. It brought out the goof-ball and wit to our dept... at least, it is more cheerful than before.

Anyway, enough talking about work... Let's get personal....

Referring to the caption posted at the starting of this blog.... As you can see that I am in a rough patch here..... Not to sound too desperado here, but I am in deep shit. I've met someone whom is closer to my age range. I'm not sure how he feels about me but I know how I feel about him. We talked, laughed and enjoyed each other's company. Everything was tip top purrrr----fect. However, there is a catch.... he is taken.... What the bloody heck is wrong with me?? Always fall for somebody who is already in a relationship.

There goes the emotion.... chuck out the window, aye... Then, I've received a lot of feed back from friends to get the hell out of there before I go in too deep....  This bloke, I tell you, is flirtatiously dangerous.... Now I can't even look him in the eye without feeling wobbly in my legs. I have to get a grip and get rid of him somehow.... I am not a snatcher....Oh God Merciful... please give me a sign....? I am lost *without a doubt* in this case.....

I thought I am so over this stage... and now look where I am right now.... back to square one....*sigh*

Tuesday, 27 March 2012

Using the time-spend as reason to blow me off? *Scoff*


Acquaintance: not a true friend—sharing of emotional ties is absent.

Best friend (or close friend): A person someone shares extremely strong interpersonal ties with as a friend.

Bro or Bruh or Sis:  It is someone who one identifies with on a deeper level. While partying might influence one's bros, true bro/sis' stick by each other through thick and thin. While one male might call another a bro, the true bro is a person who is the male's brother, a friend so close, that blood relations do not matter.

Buddy: a circle of friends or acquaintances that one has during certain events or also referred to a close friend.

Casual relationship or "friends with benefits": A sexual or near-sexual and emotional relationship between two people who do not expect or demand to share a formal romantic relationship. This can also refer to a "hook-up".

Communal friendship: a friendship in which the friends gather often to provide encouragement and emotional support in times of great need. This type of friendship tends to last only when opposing parties fulfill the expectations of support for the relationship.

26th March 2012, 9:21PM:: "Its been 10 years aku kawan ngan ko. Kalo aku nak step out pun dr dulu aku dah buat dah. But still aku dgr je masalah ko. Kan. Baru ni jek aku berbunyik. N ko yg emo sgt. Its been 10years ko dok ulang benda yg sama. Ur own fren asking me.. How desprate r u? Ur own fren tell me sengaja x nak jawab call ko sbb u spend so long in the phone talking cock. Aku yg paling rapat ngan ko ni, sakit ati dgr. Tapi aku nak buat mcmana. Sbb aku nasihat ko x pernah dgr. At least mase aku gaduh ngan bapak aku. Ko suruh aku balik kg . Aku balik kan?aku bg ko time pk sendiri wat been happen to you this past 10 years. Seems like u not pk at all. Yg ko tau. Aku x nak kawan ngan ko sbb aku anggap ko burden. Lantak ko la farah. Ur life. Ur world. If still nak duk perangai tu lagi. Go ahead. "


This is one of the messages that I've received from one of "my friends".... Not blaming and all, just that it does sound ridiculous and all.... I watch myself in the mirror and I see a very scared kid on the other side trying to live her life day by day trying not to regret and moving on..... Yes, I am worried about all the big stuff, mum not being well most of the time, dad is particularly in the same situation too, friends getting married, friends with drama, problems internal and external.... So what, people have situations like that too, not same, but similar issues surrounding them..... Just that my issues are "loud"....
People(humans) are not suppose to be perfect. People can give all sorts of advices but whether they take it or not, it is up to them... Yes, I do give a sh*t about what people think about me, about the advices that they give me and about people having problem with me.... I'm human, what can I say... People whom is/are heartless enough can actually say it out loud that they don't care.... This is what makes it me, people-who-have-problems-with-me... This is who I am.... You have a problem with that, so be it, deal with your self-esteem issues.... 

I maybe all grouchy, irrational and erratic now, but deep down you all know that I don't avenge, disloyal, nor hold any grudge against all of you... I have issues with you personally, I would confront you and tell it straight to your face.... If you can't swallow or accept the fact that it is true, it's all up to the person that I confronted. They want it to matter or don't is entirely up to them....I don't force you to follow my advice... it is all up to you and I'll drop the subject; and only to bring it up whenever you start to share the matter with me again....

There... I laid it out.... You all should be ashamed of yourselves with all the nonsense and BS that I've been getting... Now, if some of you think that it is true in anyway, or not worth having me as your friend or had enough of me, it would be best for you to keep away from and acknowledge me...I really dare you to come up to my face and say-it if it makes you feel any better..... Fair~?!

Friday, 23 March 2012

Kisah Cinta Seorang Suami Kepada Isteri

Suami saya adalah serorang jurutera komputer, saya mencintai sifatnya yang semulajadi dan saya menyukai perasaan hangat yang muncul dihati saya ketika bersandar dibahunya.
3 tahun dalam masa perkenalan dan 2 tahun dalam masa pernikahan, saya harus akui, bahawa saya mulai merasa letih… lelah, alasan-alasan saya mencintainya dulu telah berubah menjadi sesuatu yang menjemukan. Saya seorang wanita yang sentimental dan benar-benar sensitif serta berperasaan halus. Saya merindui saat-saat romantis seperti seorang anak kecil yang sentiasa mengharapkan belaian ayah dan ibunya.
Tetapi, semua itu tidak pernah saya perolehi. Suami saya jauh berbeza dari yang saya harapkan. Rasa sensitifnya kurang. Dan ketidakmampuannya dalam menciptakan suasana yang romantis dalam perkahwinan kami telah mematahkan semua harapan saya terhadap cinta yang ideal.
Suatu hari, saya beranikan diri untuk mengatakan keputusan saya kepadanya, bahawa saya inginkan penceraian.
“Mengapa?”Dia bertanya dengan nada terkejut..
“Siti letih, Abang tidak pernah cuba memberikan cinta yang saya inginkan.”
Dia diam dan termenung sepanjang malam di depan komputernya, nampak seolah-olah sedang mengerjakan sesuatu, padahal tidak.
Kekecewaan saya semakin bertambah, seorang lelaki yang tidak dapat mengekspresikan perasaannya, apalagi yang boleh saya harapkan daripadanya? Dan akhirnya dia bertanya. “Apa yang Abang boleh lakukan untuk mengubah fikiran Siti?”
Saya merenung matanya dalam-dalam dan menjawab dengan perlahan.
“Siti ada 1 soalan, kalau Abang temui jawapannya didalam hati Siti, Siti akan mengubah fikiran Siti; Seandainya, Siti menyukai sekuntum bunga cantik yang ada ditebing gunung dan kita berdua tahu jika Abang memanjat gunung-gunung itu, Abang akan mati. Apakah yang Abang akan lakukan untuk Siti?”
Dia termenung dan akhirnya berkata, “Abang akan memberikan jawapannya esok.”
Hati saya terus gundah mendengar responnya itu.
Keesokan paginya, dia tidak ada di rumah, dan saya menemui selembar kertas dengan coretan tangannya dibawah sebiji gelas yang berisi susu hangat yang bertuliskan…
‘Sayangku, Abang tidak akan mengambil bunga itu untukmu, tetapi izinkan Abang untuk menjelaskan alasannya.”
Kalimah pertama itu menghancurkan hati saya. Namun, saya masih terus ingin membacanya.
“Siti boleh mengetik di komputer dan selalu mengusik program didalamnya dan akhirnya menangis di depan monitor, Abang harus memberikan jari-jari Abang supaya boleh membantu Siti untuk memperbaiki program tersebut.”
“Siti selalu lupa membawa kunci rumah ketika Siti keluar, dan Abang harus memberikan kaki Abang supaya boleh menendang pintu, dan membuka pintu untuk Siti ketika pulang.”
“Siti suka jalan-jalan di shopping complexs tetapi selalu tersasar dan ada ketikanya sesat di tempat-tempat baru yang Siti kunjungi, Abang harus mencari Siti dari satu lot kedai ke satu lot kedai yang lain mencarimu dan membawa Siti pulang ke rumah.”
“Siti selalu sengal-sengal badan sewaktu ‘teman baik’ Siti datang setiap bulan, dan Abang harus memberikan tangan Abang untuk memicit dan mengurut kaki Siti yang sengal itu.”
“Siti lebih suka duduk di rumah, dan Abang selalu risau Siti akan menjadi ‘pelik’. Dan Abang harus membelikan sesuatu yang dapat menghiburkan Siti dirumah atau meminjamkan lidah Abang untuk menceritakan hal-hal kelakar yang Abang alami.”
“Siti selalu menatap komputer, membaca buku dan itu tidak baik untuk kesihatan mata Siti, Abang harus menjaga mata Abang agar ketika kita tua nanti, abang dapat menolong mengguntingkan kukumu dan memandikanmu.”
“Tangan Abang akan memegang tangan Siti, membimbing menelusuri pantai, menikmati matahari pagi dan pasir yang indah. Menceritakan warna-warna bunga yang bersinar dan indah seperti cantiknya wajahmu.”
“Tetapi sayangku, Abang tidak akan mengambil bunga itu untuk mati. Kerana, Abang tidak sanggup melihat airmatamu mengalir menangisi kematian Abang.”
“Sayangku, Abang tahu, ada ramai orang yang boleh mencintaimu lebih daripada Abang mencintai Siti.”
“Untuk itu sayang, jika semua yang telah diberikan oleh tangan, kaki, mata Abang tidak cukup bagi Siti. Abang tidak akan menahan diri Siti mencari tangan, kaki dan mata lain yang dapat membahagiakan Siti.”
Airmata saya jatuh ke atas tulisannya dan membuatkan tintanya menjadi kabur, tetapi saya tetap berusaha untuk terus membacanya lamgi.
“Dan sekarang, Siti telah selesai membaca jawapan Abang. Jika Siti puashati dengan semua jawapan ini, dan tetap inginkan Abang tinggal di rumah ini, tolong bukakan pintu rumah kita, Abang sekarang sedang berdiri di luar sana menunggu jawapan Siti.”
“Tetapi, jika Siti tidak puas hati, sayangku… biarkan Abang masuk untuk mengemaskan barang- barang Abang, dan Abang tidak akan menyulitkan hidupmu. percayalah, bahagia Abang bila Siti bahagia.”
Saya terpegun. Segera mata memandang pintu yang terkatup rapat. Lalu saya segera berlari membukakan pintu dan melihatnya berdiri di depan pintu dengan wajah gusar sambil tangannya memegang susu dan roti kesukaan saya.
Oh! Kini saya tahu, tidak ada orang yang pernah mencintai saya lebih dari dia mencintai saya. Itulah cinta, di saat kita merasa cinta itu telah beransur-ansur hilang dari hati kita kerana kita merasa dia tidak dapat memberikan cinta dalam ‘kewujudan’ yang kita inginkan, maka cinta itu telah hadir dalam ‘kewujudan’ yang tidak pernah kita bayangkan sebelum ini.


  1. Sepanjang pertunangan, dia tidak pernah ajak berbincang cara nak bentuk keluarga solehah. Tetapi, asyik fikir mana nak bulan madu. Nak buat teknik macam2. Saya putuskan pertunangan kerana merasakan dia tidak boleh bimbing saya soal agama.
  2. Malam pertama saya berendam airmata kerana suami melarikan diri selepas akad nikah. Dia bergaduh dengan ibubapa saya kerana soal wang hantaran dan mas kahwin. Malam itu, dia keluar kononnya nak pergi beli rokok, tetapi sampai subuh tak pulang. Kami bercerai 3 bulan kemudian.
  3. Selepas 3 bulan nikah baru saya berpeluang ikut suami yang bertugas di Sabah. Saya hairan tengok rumahnya nampak kemas dan berhias cantik.Apabila saya gelidah satu almari di bilik tetamu, penuh baju perempuan.Puas ditanya baru dia mengaku selama ini dia duduk serumah dengan kekasihnya. Saya lari balik Semenanjung. Dia tidak pujuk. Lepas pantang saya terima surat cerai. Dia tidak pernah tahu macam mana rupa anaknya.
  4. Beli cincin pertunangan duit saya, belanja hantaran pun duit saya.Sekarang duit ansuran rumah, kereta, susu anak, belanja dapur semua di bahu saya. Dia cuma beri “benih” sahaja.
  5. Suami mahu anak ramai dan tidak benarkan saya makan pil. Tetapi, belum pernah sekali pun dia mahu bangun malam buat susu anak/tukar lampin. Kalau alasan penat di pejabat, saya pun bekerja juga.
  6. Bapa tak pernah mengajar saya sembahyang dan puasa. Suami pun sama juga. Terpulanglah kepada saya nak dalami ilmu agama sendiri.
  7. Ramai menuduh saya jahat apabila bercerai dahulu. Bekas suami memang nampak warak, tetapi siapa pun tidak tahu saya merana kerana suami mahu seks tiap2 malam dan suka liwat saya.
  8. Suami tetap ‘mahu’ walaupun ketika saya datang bulan. Jika tidak dituruti dia mengancam mahu cari perempuan lain.
  9. Saya dipukul suami ketika mengandung anak kedua dahulu kerana saya tidak mahu beri dia duit yang saya kumpul untuk belanja bersalin. Dia penganggur dan gila main muzik sahaja. Duit tu dia nak beli gitar.
  10. Bekas suami saya dahulu memang kacak, kaya dan berkedudukan. Namun, saya lebih rela bercerai kerana dia ketagih hubungan seks sesama jenis.
  11. Saya rasa benar-benar terhina kerana suami mengabaikan keluarga apabila asyik bercinta dengan “maknyah”.
  12. Hancur hati saya apabila terserempak suami memakai coli dan seluar dalam saya… Rupa2nya dahulu dia “maknyah” dan berkahwin dengan saya kerana menuruti kehendak emaknya.
  13. Suami tidak pernah azan atau qamatkan kedua-dua anak kami sebaik sahaja dilahirkan dahulu.
  14. Suami tidak mengaku anak lelaki bongsu zuriatnya, walaupun muka si anak 99.9% muka dia. Semua kerana suami cemburu sangat pada bos saya. Biarlah dia terus menfitnah saya kalau itu memberi kepuasan kepadanya.
  15. Saya dah tak larat menasihati suami supaya sembahyang. Bulan puasa dia suruh saya masak macam biasa. Anak2 keliru melihat gelagat bapa mereka. Saya didik lain, si bapa tunjuk “contoh” lain.
  16. Apabila marah, suami suka mengungkit setiap sen yang dibelanjaa untuk saya, sampaikan tambang haji saya ke Makkah yang dia bayarkan 3 tahun dahulu masih terus diungkit setiapkali bergaduh..
  17. Suami tetap mahu saya masak macam biasa, hubungan seks 2-3 x seminggu dan rumah tidak boleh bersepah… walaupun saya sedang sarat mengandung..
  18. Setiap kali mengandung, pandai2lah saya berjimat cermat untuk belanja bersalin. Apabila dah sampai waktu nak beranak, kemas kain baju sendiri, tahan teksi, pergi hospital sendiri. Jika nasib baik, suami jemput, kalau tidak pandai2lah saya balik rumah dengan anak.
  19. Memang saya bengkak kerana suami sanggup memaki hamun saya depan anak kerana tidak memandu berhati2 sehingga kemalangan dan merosakkan kereta kesayangannya.
  20. Siapa tidak sayang emak. Tetapi, saya tidak boleh tahan kalau suami sanggup bergolok-bergadai semata2 mahu penuhi hajat emaknya yg berselera besar. Duit gajinya tak pernah cukup sebab bayar hutang kad. Terpaksalah saya menyara anak2.
  21. Kalau anak nak minta duit beli buku sekolah, suami asyik kata ‘takde duit’. Kalau nak beli joran dan umpan, ada pula. Saya perhatikan saja gelagat. Nak tengok sampai setakat mana ‘lemaknya’.
  22. Suami gila beli nombor ekor. Biasanya, dia suka tulis angka 1-10,letak di dalam mangkuk buat cabutan. lepas tu kalau ada nombor yg mengena, 2-3 hari tak keluar bawak teksi.
  23. Tabiat suami saya memang pelik. Kalau ada masalah saja mesti cari bomoh, lepas itu tanam macam2 jenis tangkal, mesti dia nak pergi ‘bersangkak’ .
  24. Sewaktu bercinta mmg saya tahu suami kaki judi tetapi dia berjanji nak berhenti lepas kahwin. Tak cukup gaji, barang kemas saya digadaikan. Orang datang tuntut hutang perkara biasa ~ pernah rumah kami dibaling tahi.
  25. Ketika bapa meninggal dunia dulu, baru kami tahu dia ada 3 isteri lain dan anak masih kecil. Rupa2nya selama ini emak tahu arwah suka kahwin cerai di merata2 tempat. Emak tidak peduli, asal arwah tidak menganggu hidupnya.
  26. 3-4 bulan suami ‘hilang’ itu perkara biasa. Kadang2 sampai setahun. Saya tak perlu cari kerana tahu mesti dia di Serenti. Biasanya, dia kena ‘serkup’ waktu tengah tarik ganja dengan kawan2.
  27. Anak ke-3 kami terencat sedikit. Suami penagih kronik dan sekarang dah ada tanda2 HIV.
  28. Suami saya memang warak. Sembahyang tak pernah tinggal. Tetapi, saya tidak boleh tahan panas barannya. Kalau marah, habis dibaling barang2 rumah. Kalau pukul, anak dibaling macam bola.
  29. Pernah saya nasihat suami jangan suka terima rasuah. Dia degil. Mula2 cuma hamper, kemudian barang kemas. Akhir sekali duit berpuluh2 ribu. Apabila dia kena cekup polis saya nak kata apa? Terpaksalah saya sara anak sementara dia di dalam penjara.
  30. Sejak berniaga, suami gila karaoke. Kononnya nak rai pelanggan. Kesudahannya dia yang sangkut dengan GRO Filipina di situ. Sekarang perniagaanya lingkup dan dia dah ikut perempuan Filipina tu balik negeri. Dengar khabar dah dapat anak luar nikah.
  31. Dulu hidup kami senang juga. Tetapi, selepas suami kena buang kerja sebab ketagih dadah dan selalu ponteng kerja, terpaksalah saya kerja kilang nak sara anak2.
  32. Kalau seronok beristeri muda, mengapa mesti nak banding2kan kehebatan si madu di ranjang dengan saya? Tak puas lagi menyakitkan hati saya selama ini?
  33. Kami memang miskin. Saya buat macam2 benda untuk tambah pendapatan. Jualan langsung, buat kuih, jual nasi lemak, jaga anak orang, upah sembat baju kurung. Suami saya lain pula ceritanya. Malam jadi “jaga”.. siang dia kerja tidur atau melangut di kedai kopi.
  34. Bab duit ringgit saya tak nafikan suami memang bertanggungjawab. Saya dapat banglo besar, kereta besar, belanja mewah. Tetapi jiwa saya kering. Suami sayang anak, tetapi masih membiarkan saya melihat “gigitan cinta” perempuan lain di badannya.
  35. Pakcik saya memang hebat sewaktu muda. Kacak, bijak dan kerja besar. Isteri 2-3 orang, kekasih keliling pinggang. Anak ramai. Tetapi selepas pencen, dia papa kedana sebab duit KWSP habis bayar hutang. Kesudahannya, semua isteri minta cerai dan anak lenyap. Akhirnya dia mati seorang diri di katil hospital wad kelas tiga. Jenazahnya di urus abang saya dan pihak hospital.
  36. Saya bekerja, suami bekerja. Tetapi, apabila pulang dari pejabat, suami terus capai kunci motor besarnya, merambu dengan kawan2 macam orang muda… sampai tergadai Maghrib dan Isyak. Tinggallah saya di rumah sorang diri terkial-kial menguruskan anak.
  37. Walaupun sudah lama masuk Islam… mandi hadas? Saya masuk Islam kerana mahu kahwin dengan suami. Tetapi dia tidak pernah sekali pun beritahu saya perlu mandi hadas selepas bersetubuh atau datang bulan. Dia sendiri pun tak pernah buat.
  38. Bagi saya perkahwinan sebenarnya lebih menguntungkan lelaki kerana mereka dapat buktikan kejantanan kepada kawan2 apabila isteri hamil, dapat pengurus tetap menjaga kain baju mereka, dapat tukang masak percuma, dapat joli lebih sebab isteri juga bekerja dan bantu sara keluarga serta dapat seks halal. Isteri dapat apa? Tugas bertambah dan silap haribulan berendam airmata…
  39. Selepas 15 tahun berkahwin, rasa2nya gelaran saya sudah berubah. Dahulu ‘isteri’ sekarang ‘pengurus anak-anak’. Hubungan dengan suami amat dingin. Kami hanya bercakap pekara penting sahaja. Hubungan seks hanya 2-3 bulan sekali. Itupun saya yang ‘terhegeh-hegeh’ . Saya pelik benar kerana dia bukan kaki perempuan dan memang confirm tiada isteri lain.
Rating: 1.0/10 (1 vote cast)

Monday, 19 March 2012

Am I sorry?

I don't understand what I did wrong.... tak sangka berdosa betul aku terhadap ko... tah laa... ko nak baca blog ni, aku tak halang... tapi kalo ko sendiri yang berperangai macam ni.... sapa yang tahan.... If you can't take what I'm about to say, I advice you to turn away from this blog and walk off..... This is my own space, I am free to say what I want to say.....

Ko kata ko nasihati kawan ke arah yang lebih idealist/praktikal... ko sedar tak ko punya nasihat tu seakan2 memaksa... Aku bukan nak marah ko, ada elok gak ko bercharacter sebegini tapi kalo dah tahap memaksa... ko pikir laa nak naper nye aku ignore jer ko.... I'm also entitled to my own life, opinion and my own way to settle things....

Ko rasa kalo nak kawan dgn aku ni membebankan, then tak per.... aku respect decision ko unfriend aku... tak nak kawan dgn aku.... aku tak pernah provoke ko  in anyway to jeopardize our friendship.... Aku rasalah... selain aku ni psycho in many ways.... ko lagi lah bermasalah.... if things doesn't go your way... u either walk away or u snap....sekarang ni mmg lah nampak ko dah berubah.... tapi not much pun.... there is still the same old you yang masih degil and keras kepala... but hey, I cannot help that part.... aku terima ko sebagai kawan aku seadanya.....

Ye, aku ada macam2 masalah... aku control freak... aku akan jadi separa gila bila orang yang aku-suke tu  ignore aku... aku sentiasa ada masalah dgn mak aku....yes to all that..... Aku cume nak cakap laa ek.... Macam mana aku bergaduh, marah, kecik hati, kecikkan hati  mak aku pun... aku masih bercakap dgn dia sebab aku tau mak aku tak kan hidup selama2nya... aku tak nak kesal kemudian hari nanti bila mak aku dah tua, sakit.. aku tak berpeluang nak jaga mak aku.... aku control freak:: it is because aku biasanya diamanahkan tanggungjawab kalo nak diselesaikan/carry the task.... itu bahagian aku... separa gila bila kene ignore:: sebabnya aku tau cara aku bercakap ni kasar, menyentap,..... kekadang tu kalo aku kecikkan hati orang pun aku tak sedar.... 

I'm learning ok.... bukan senang... "trying to teach old dog new tricks" is not easy at all......I hate it, but what to do... people have to evolve sometimes in their life.... I am so sorry for whatever that I've done... I am sorry sebab berkawan dgn aku ni beban besar tuk ko.... I am sorry menyusahkan kuarga ko.... and I am totally NOT sorry for being friends with you.... so much so, I am greatful.... kalo ko masih rasa the same way... then... I cannot say much.... My door is always open for you, you know that, right...? pepandailah cari aku  nanti....

P/S:: Seriously aku malas nak gaduh dgn ko, babe... Malas sangat... tak de faedahnye kalo kite go on jadi rivals for nothing macam ni... setiap kali benda berkaitan personal/guys/family issues/etc... kita gaduh macam harem..... ko pikir laa masak2... the next time kite contact... aku mmg dah tak nak cakap pasal ni.... here and now I'm dropping whatever misunderstanding ni and move on....

Monday, 12 March 2012

Kenali 5 Sikap Wanita Melalui Bantal

Wanita merupakan insan yang dicipta oleh Allah sebagai teman kepada seorang lelaki. Hadirnya sebagai penyeri, dan lambang kepada kehidupan yang harmoni. Wanita terkenal dengan sikap mereka yang penyayang, sensitif dan lembut tetapi kadang-kadang “unpredictable” juga. Tahukah sikap seseorang wanita itu dapat diketahui hanya dengan melihat aksi mereka dengan bantal mereka. Jom kita baca 5 sikap wanita dengan bantal.
1) Memeluk Bantal
-Mereka yang suka memeluk bantal biasanya berjiwa seni & manja .
-Mereka mempunyai penghargaan yang tinggi terhadap lukisan, muzik dan sastera.
-Perasaan mereka halus dan jiwa mereka romantik.
-Kadangkala ada yang boleh membaca peristiwa yang akan berlaku melalui mimpi.
-Mereka juga sangat prihatin terhadap kesusilaan.

2) Menggunakan Banyak Bantal
-Mereka biasanya kurang kenyakinan.
-Dalam kehidupan seharian mereka memerlukan banyak pendamping.
-Mereka jarang membuat keputusan sendiri, sebaliknya mendapatkan pandangan orang lain.

3) Tidur Dengan Satu Bantal
-Mereka bukan jenis mengada-ngada dan boleh menerima keadaan seadanya.
-Mereka juga membuat keputusan berdasarkan fikiran dan bukan nafsu semata-mata.

4) Meletakkan Bantal Di Bawah Kaki
-Mereka mempunyai sifat kurang baik.
-Mereka jarang bergaul dgn org ramai, malah kaku dalam pergaulan.
-Ini menyebabkan mereka cenderung bersifat egois.
-Mereka juga gemar menempuh jalan pintas untuk mencapai cita2.
-Mereka tdk suka berusaha.

5) Tidur tanpa Bantal
-Mereka memiliki sifat percaya diri yang sangat tinggi.
-Kadangkala sifat percaya diri ini akhirnya akan membawa kepada sifat ego.

Ini sesaje je memain.... jangan lak kata benda ni 100% benar lak... rekaan semata2, kalo ada persamaan itu hanyalah kebetulan sahaja.

Wednesday, 7 March 2012

A letter to you

This is my diary... I can say whatever I want to say.... but the thing is... despite of whatever that I say here, jauh kat sudut hati, saya mmg tak bermaksud nak menyakiti sapa2.... I miss you... I miss you so much... but instead, I get this silent treatment from you.... which is not fair at all.

I know that this is "some sort of a relationship", and I cannot demand anything from you like other couples do... However, I do have a heart and emotions.... I know what I'm getting myself into here when I agreed with you with this arrangement(engage)... but don't abandon me without a word.... we promised not to keep it from each other if one of us are ready to move on... right?

I can ignore what complications that you may face, mengharapkan sume settle dgn eloknya....When you are ready to come back, I'll be here...Insyallah, I will.... Jangan gi jauh2.... I can't stand to be apart from you...

**Cewah, berjiwang aku kat sini...Tak de maknanye... this statement I found in my diary a long time ago... masa I was with one of my ex(s)...Actually, it was a letter that was never sent... Masa zaman2 rebeh emosi bergantung harap dgn janji2 palsu... Anyway... bila baca balik... terasa kelakar giler....Last2, aku kene tuduh pompuan bodoh sebab asyik kene tipu jer....

Aku dah move on and happy with my life now. I wish him all the best and best of luck to marry the girl of his dreams(clearly it was not me). I hope he can understand the reason I needed him to keep away from me.....Bottom line is:: I'm amazed to myself sebab boleh buat statement bodoh macam ni time emo dgn dia ....Hadui**

Tuesday, 6 March 2012


Aku tak tau lah kan... harini aku ada rasa kesentapan sikit laa.... I just wanna say that this best friends of mine.... aku faham dia tak cukup rehat sangat2.. yang buat aku tak paham tu... naper nyer dia boleh diam, mamat tu pun membisu.... pastu bila both dah tak de aper2, pandai lak cari aku kan.... ikut suke laa... "aku memang suke jadi alat utk korang"... "Aku mmg suke sentiasa jadi orang yang memahami, tapi bukan difahami".... "aku pun ada kala perlukan attention dia...tapi seolah2 aku tak diberi peluang pun...." Ye laa... sapa lah aku ni... asyik nak faham orang jer....Penat aa macam ni....

Thursday, 1 March 2012

I've never felt so stupid in my life....

Aku cuba nak faham sesuatu lah kan.... naper aku rasa macam biasanya perempuan sentiasa diperkotak-katikkan... ada kala perempuan dibuli...? Sungguhpun perempuan ini nama seakan2 insan yang lemah, ada je yang boleh dikatakan setaraf dgn lelaki..... Boleh jer bersaing n berlawan dgn lelaki.... kerja pun boleh buat side by side dgn lelaki.... Tapi still , lelaki masih nak jadi two faced dgn perempuan.... bosan.....

Aku bosan dan benci dianggap sebegitu... we don't f*cking have psychic/telepathy powers, ok....we can't read your mind... sama gak dgn korang, kan... kalo kitorang tak cakap, korang tak kan faham.... korang dapat tangkap buat tak sure betul ke tak....?

Ko cuba fikir, kitorang ni sentiasa nak kena paham laki2, kene telan semue perangai baik buruk diorang.... bila kite harap yang sama.... bukan dapat support yang sama... ada yang siap lari lagi... rasa macam nak sepak2 jer...yang penting communication, kan? dah tu communicate laa... ni tus diam jer.... aper daa.....

Aku tak mengatakan semua sebegitu, segelintir sebegitu. Ego tu nak besar.... Di mana ada kalanya tak adil bagi perempuan. Susah sangat ker nak cakap terus terang, "I'm seeing this girl", atau "aku tak nak ko, aku dah ada girlfriend" atau "aku sayang pada ko" atau "aku rasa ko perlu ko back-off sikit, aku rimas".... ni tak... tup2 tus hilang...

Telan jer laa... serap jer laa... aku boleh katakan sapalah aku nak katakan begitu.... lepas ni, buat hati kering jer.... aku nak spend time pun tak boleh, alasannye... aku kene faham dia... aku kene sabar dgn dia... aku kene be selective with the guys' attitude... sampai bila? Memula tu kata kompromi... ni bukan kompromi namanye... ni one-sided completely..... mmg aku rasa macam dipergunakan.....Aku akui laa... aku mmg rindu kat dia... aku mmg nak jumpa dia... tapi aku yang agree to this arrangement, layan kan jeeee.....

Daa dulu.......

Tuesday, 21 February 2012

"Kanak-kanak Ribena"

For the past few weeks, it has been a whirlwind experience. Finally I felt myself running the show again. Our team had welcomed a member of the "order" and that was the joyous day of my life.

I didn't know what to expect out of this person,  I've got a  saying that "she is a tough cookie, she's great and stern, she's a fast learner"... that was not an issue to me. My main  concern is... will she be comfortable enough to feel welcomed by the whole room.

Sound blared up and there was havoc in the office. I see people rounding up at the corner of the room. I felt weird. Walked in and there they were. The two of them.... Oh, I forgot... the other team also add a new team member.  What I can say is... "WOW" when you put these two girls together.... all the fun and bubbly character emerges. It gave a positive energy in the air.*I like* Tetiba rindukan IBM 19.....

I hope I can just maintain this energy so that the surrounding would have a good enjoyable environment for these people to work in.... *now I feel like crying with joy*

Monday, 23 January 2012

Updates about my so-called Emotions!!!!

This past weeks, I have been roaming around town just to revisit all the places that I have been before this. Bukit Bintang, Ampang, KLCC, TAR Road and Chaokit Road are just some of the places that I've been to.... the furthest that I've gone to such as KLIA, LCCT, Putrajaya, Kajang, Bangi, and some parts of Shah Alam....My goodness, I never thought that the road can be so compact and hectic. Nowadays, I travel to work which will occupy about 2 hours of my time to and fro.... I do feel like I'm going back to my home town in Dong, Pahang.

Moving on....

"Sehari kurasa sebulan
Hatiku tiada tertahan
Ku pandang kiri
Ku pandang kanan
Dikau tiada
Risau...." ~Jeritan Batinku, P Ramlee

I've been receiving a lot of invitation on weddings, friends, close relative, family, long distance friend, collegues, ex-collegue... you name it, I received it all. I thank you all for sending those invitations, and there are some that I was unable to go, my deepest apologies. I just couldn't cope with a lot of pressure.... What? What do I mean by pressure...? Having people coming up to you and asking you about getting married, the lucky fella and all those crap.... I would have to just say, I would have to gather a lot of strength to actually face the music and the crowd. Going through those moments makes me feel more desperate to find a suitor. Bugger!!!!!

I wish I have more to say... I wish I was as good as before.... as it was when I wrote "Coffee Theory about Self-Reflection!!!" created on "Saturday, May 16, 2009 at 5:59pm"....Until then... I have to brush up making-my-homework skills and  gather more information in order to write something as good as that.

37 fakta menarik mengenai lelaki(Dari Pandanganku)

Mu baco dulu pastu mu komen... hok betui tok kesemua yang dihabaq kat bawah ni tentang laki?
  1. Lelaki biasanya tidak terpikat terhadap wanita disebabkan mereka cantik, tetapi mereka lebih mudah terpikat terhadap personaliti dan ketrampilan seseorang itu.
  2. Lelaki amat bencikan lelaki lain yang cuba untuk menggoda kekasih mereka.
  3. Apa yang sedang awak lakukan? atau Awak dah makan ke belum? adalah merupakan soalan paling kerap akan ditanya ketika mereka menelefon seorang wanita.
  4. Lelaki akan sibuk dengan pekerjaan mereka sepanjang hari, tetapi sebelum tidur, pasti mereka akan memikirkan mengenai wanita yang mereka benar-benar sayang.
  5. Apabila lelaki benar-benar sayang terhadap seorang wanita, mereka akan mengabaikan semua karakter negatif yang ada pada wanita tersebut.(**Betul ker?)
  6. Lelaki akan membuat seribu satu kesimpulan sekiranya seorang wanita senyum kepada mereka.
  7. Lelaki sanggup melakukan apa saja untuk mendapatkan perhatian daripada seorang wanita.
  8. Lelaki amat benci apabila wanita menceritakan mengenai kisah bekas teman lelaki mereka.
  9. Seorang lelaki mampu menyukai wanita untuk seminit, kemudian terus melupakan mereka.
  10. Apabila seorang lelaki bersedia untuk berjumpa ibubapa kekasih mereka, ini menunjukkan mereka benar-benar serius.(**Betul ker?)
  11. Lelaki juga akan menangis.
  12. Lelaki akan lebih untuk berusaha memikat wanita yang menolak cinta mereka, ini adalah kerana mereka sukar untuk menerima kekalahan.
  13. Jangan sesekali memberikan mereka mesej tergantung seperti “Ada sesuatu nk bgtau awak ni…. erm… tapi takpela”. Mereka akan membuat seribu satu andaian dan akan berusaha untuk mendapatkan jawapan.
  14. Lelaki akan teruja apabila mendapat sentuhan yang tidak diduga.(**Kat mana tu?)
  15. Lelaki akan menjadi gagap apabila bercakap dengan wanita yang mereka suka.
  16. Apabila wanita menyatakan tidak, hati lelaki akan menyatakan ‘ok…. takpe…. cuba lagi esok..’
  17. Lelaki amat sayang ibu mereka.
  18. Lelaki sanggup mengorbankan makan tengahari mereka semata-mata ingin memberikan wanita beberapa kuntum bunga ros.
  19. Lelaki amat sukar untuk difahami melainkan anda seorang pendengar yang setia.
  20. Adalah lebih baik anda menguji seorang lelaki itu terlebih dahulu sebelum mempercayainya. Tetapi, pastikan ia tidak mengambil masa yang terlalu lama.
  21. Lelaki lebih bersikap terbuka untuk menceritakan hal peribadi mereka.
  22. Lelaki amat suka apabila wanita yang menentukan pemakaian mereka.
  23. Lelaki tidak suka kekasih mereka mempunyai hubungan dengan orang lain terutamanya kawan lelaki.
  24. Apabila lelaki membelikan hadiah kepada wanita, mereka amat risau sekiranya hadiah yang mereka berikan tidak disukai.
  25. Lelaki lebih banyak berfikir.
  26. Imaginasi lelaki tiada had. Mereka mampu untuk membayangkan apa sahaja.(**Scoff**Tell me about it...)
  27. Ketinggian wanita adalah tidak penting, apa yang lebih penting adalah berat mereka.
  28. Sukar untuk lelaki untuk melepaskan kekasih mereka terutama apabila sudah bercinta melebihi 3 tahun.(I don't totally believe this statement...most of the liars)
  29. Lelaki tidak sukakan wanita yang materialistik.
  30. Lelaki memiliki semangat yang kuat untuk berubah dan ianya perlu sokongan yang kuat daripada kekasih mereka.
  31. Apabila lelaki menceritakan sesuatu yang serius, berikan perhatian yang sepenuhnya. Ia amat penting.
  32. Lelaki lebih gemarkan wanita yang pandai memasak.
  33. Jangan sombong, kerana ia akan membuatkan lelaki berusaha untuk memalukan anda.
  34. Lelaki belajar mengenai cinta melalui pengalaman, bukan seperti wanita yang belajar mengenai cinta melalui novel yang mereka baca.
  35. Lelaki paling tidak suka kekasih mereka keluar bersama lelaki lain berdua walaupun hubungan mereka hanya sekadar kawan.
  36. Lelaki akan memaafkan kesalahan yang pertama dibuat, tetapi bukan untuk kesalahan yang kedua.
  37. Lelaki tidak suka wanita yang terlampau mengada-ngada.(**Statement yang paling tak masuk akal... ada gak yang suke coz for them is challenging.... something for them to experiment, trying to change a life)
Rasanyer betul ker aper yang mereka habaq ni?