Thursday 1 March 2012

I've never felt so stupid in my life....

Aku cuba nak faham sesuatu lah kan.... naper aku rasa macam biasanya perempuan sentiasa diperkotak-katikkan... ada kala perempuan dibuli...? Sungguhpun perempuan ini nama seakan2 insan yang lemah, ada je yang boleh dikatakan setaraf dgn lelaki..... Boleh jer bersaing n berlawan dgn lelaki.... kerja pun boleh buat side by side dgn lelaki.... Tapi still , lelaki masih nak jadi two faced dgn perempuan.... bosan.....

Aku bosan dan benci dianggap sebegitu... we don't f*cking have psychic/telepathy powers, ok....we can't read your mind... sama gak dgn korang, kan... kalo kitorang tak cakap, korang tak kan faham.... korang dapat tangkap buat tak sure betul ke tak....?

Ko cuba fikir, kitorang ni sentiasa nak kena paham laki2, kene telan semue perangai baik buruk diorang.... bila kite harap yang sama.... bukan dapat support yang sama... ada yang siap lari lagi... rasa macam nak sepak2 jer...yang penting communication, kan? dah tu communicate laa... ni tus diam jer.... aper daa.....

Aku tak mengatakan semua sebegitu, segelintir sebegitu. Ego tu nak besar.... Di mana ada kalanya tak adil bagi perempuan. Susah sangat ker nak cakap terus terang, "I'm seeing this girl", atau "aku tak nak ko, aku dah ada girlfriend" atau "aku sayang pada ko" atau "aku rasa ko perlu ko back-off sikit, aku rimas".... ni tak... tup2 tus hilang...

Telan jer laa... serap jer laa... aku boleh katakan sapalah aku nak katakan begitu.... lepas ni, buat hati kering jer.... aku nak spend time pun tak boleh, alasannye... aku kene faham dia... aku kene sabar dgn dia... aku kene be selective with the guys' attitude... sampai bila? Memula tu kata kompromi... ni bukan kompromi namanye... ni one-sided completely..... mmg aku rasa macam dipergunakan.....Aku akui laa... aku mmg rindu kat dia... aku mmg nak jumpa dia... tapi aku yang agree to this arrangement, layan kan jeeee.....


Daa dulu.......

No comments:

Post a Comment