Sunday 1 May 2011

Photogenic ker?....Hmmmm

Aku cuba nak fahamkan orang yang minat bergambar, orang yang suka amik gambar, orang yang minat bidang fotografi dan orang yang salah gunakan kamera. Hmmm... Ada lah kekadang yang aku tgk dalam FB ni, tak kisah lah dia sapa, baik dalam Friends list aku mahupun tak, tapi ada yang menyalah gunakan kamera.... Contoh, aku dah tgk teknik2 dan cara2 org yang minat sangat dgn bidang fotografi ni, depa amik gambar, dari macam2 angle, di'blur'kan, di hitam-putihkan, main dgn fokus lensa dsb utk dapat gambar2 yang unik....I salute orang yang mempunyai kelebihan tu, sesungguhnya, mereka tau kelebihan terletak pada seni.

Yang aku tak faham ni, cam-whoring.... jenis yang suke amik gambar byk2 pada masa yang sama utk luxury diri, bukan nak tapis dulu, men upload jer gambar tu.... kalo semua angle tu cantik satu hal gak...rasa agak jelak dan jemu bebalik tgk muka ko... bebalik muka ko... 1 hari sampai 25 jenis posing yang berbeza, pastu darab lah dgn 30-31 hari.... paling aku tak suke...muka yang di postkan nak mengghairahkan... Sepatutnye, gambar2 yang agak personal tu, tak payah lah nak tabir ke seluruh dunia... sungguh pun ko confident dgn asset ko...aku tak kisah...lantak pi lah... tapi kalo aku sendiri tgk pun dah agak meluat, ko rasa other people tak terasa malu ker? Sodar sikit....tah lah... aku pun tak tau nak kata per... kalo macam ni kaedah2 semua orang(yang berperangai sebegini)...buruk sangat pe'el tu....

No comments:

Post a Comment