Sunday 3 July 2011

Apa nya kawan.....?!

Aku nak cuba faham sorang kawan aku ni.... dia baru berpisah dgn laki dia... hubungan depa dah 3 tahun lebih .... boleh katakan kukuh gak lah hubungan diorang ni.....tah naper tah... aku tak tau nak cakap macam mana lah kan.... depa berpisah cara paksa.... mesti korang nak tau aper kaitan dgn aku kan?.....

Aku tak de kaitan dgn hubungan diorang... cuma kawan aku ni kenal laki dia dari aku, pastu lantak pi lah nak bawak hubungan tu ketepi ketengah..... Aku rasa sepanjang 3 tahun ni... aku mmg kiranye "outsider" lah dalam hubungan diorang.... kawan2 laki dia kengkawan aku gak tapi jadi kawan rapat kawan aku ni....


Anyway....Bebaru ni depa break-up(aku tak nak tau punca nye aper) rasanye yang paling teruk dalam sejarah depa lah.... this time for certain a final break up.... Aku memang kept diri aku away from them....The last time, kawan aku ni break up, I drop everything kat office and lari gi umah dia nak cuba settlekan.... sebabnye... dia tak nak laki dia balik dia nak tejun tgkt 7 umah dia.... itu baru kata mabuk cinta.....pasal nak break, sanggup nak terjun bangunan......aduyay.... Nak je aku kata masa tu otak bijak pandai sume letak kat lutut....

Lepas incident tu, aku dah jadi orang asing dan lain.... That inceident was several months ago....pastu depa couple balik.... meradang tak meradang aku kat sini diorang ni buat perangai....this time aku pilih utk keep away.... boleh comfort tapi tak macam dululah.... mengarut jer depa buat perangai macam tu.... Aku pun rasa perangai aku makin berubah sebabkan incident tu gak....semalam message aku, aku mmg tak nak jawab sebab aku rasa dia kene cari(figure out) jalan sendiri... dia tak perlukan aku...

Tadi message lagi, kali ni nak emotional dgn aku....kata aku macam mak dia lah... abaikan dia lah....tak nak tanya pasal kabar dia lah.... baru sekarang nak cari aku lah,kan...Aku rasa itu dah agak melampau lah kan.... Berasap gak lah mata aku baca message dia tadi.... (Baru sekarang ko nak cari aku.... masa enjoy2, pandai lak cari kawan2 laki ko... kawan2 ofis.... bila sedih2 laki ko buat perangai, datang cari aku.... aku mmg suka jadi safety net orang ni....)

Ada gak lah aku tanya dia balik sekiranye dulu, masa2 yang aku perlukan dia, diberikan pilihan antara aku dgn laki dia, dia akan gi ke laki dia dulu and selesaikan masalah dia, pastu baru attend, aku tak cakap per pun.... nak sangat ngungkit kan..... pastu nak go psycho on me kata dia hilang semua orang...malas aku nak layan emo dia....Aku bagitau yang aku akan berterus terang and I won't hold back.....ko nak sakit ker... ko nak tertonggeng ke... nothing can make u feel any better, gurl.... living in denial is not at all the way of living...u just have to grow up and face the f*cking music....

Yes, u can cry and grief a little.... tapi sampai bila ko nak feel down....? Let me ask u this lah....despite what ever ko nak wat dgn wall ko... ko nak delete ker? ko nak anta sneering messages ker? Ada aku kisah.... no more tears and stand up.... u have to do it yourself.... bukan aku, bukan mak ko, bukan famili ko.... nobody but by yourself.... Kalo ko ketegaq sangat kata ayat2 aku ni too harsh... then... you don't deserve me within your group of friends.....

No comments:

Post a Comment